Monday, January 16, 2012

HAPPY NEW YEAR

1 January 2012

Pejam celik pejam celik lembaran baru dalam kehidupan kita telah bermula. Antara sedar dan tidak usia meningkat seiring perjalanan waktu. Kutoleh ke belakang, meneropong kehidupan yang lalu.. Sebagai isteri, sebagai ibu, kakak, teman, sahabat, jiran...dan akhirnya sebagai diriku sendiri.. apakah aku telah berbuat bakti sepenuh jiwa ragaku.. apakah segala amanah kugalas sebaiknya..

Hendak ku-undurkan waktu pastinya tidak mungkin..walau sesaat cuma ..yang berlalu..tetap berlalu. Hari ini permulaan kisah baru.. kurentang kisah semalam atas hamparan pelayaran ini.. untuk kujadikan pedoman mudah2an kemudi layarku tidak kan goyah.. bersama deruan ombak yang semakin ganas.

16 Januari 2012

Hampir dua minggu coretanku ini terperap dalam draft.. Biarlah ku paparkan walau hanya sedikit. Sesungguhnya pelayaran ku telah bermula.. sememangnya semakin hebat bukan hanya deru ombak yang menggunung ..malah angin kencang yang meniup... Hahaha.. itulah gambaran kehidupan seorang ibu. Barangkali yang sudah beranak lima enam.. pastilah bak gunung berapi meletus lagaknya... bangun awal pagi menyiapkan anak2 ke sekolah .. terkejar sana terkejar sini... terjerit sana terjerit sini..

Bagi diriku yang baru beranak tiga.. alhamdulillah masih dalam kawalan walau sesekali untuk menyediakan yang terbaik terasa lelah juga di pertengahan jalan. Terlalu banyak sebenarnya..terlalu banyak..azamku untuk melakukan perubahan ..apa jua asalkan ke arah kebaikan .. Namun bukan semua dapat kulakukan serentak.. satu persatu harus ku susun dan ku rancang sebaiknya.. jua bukanlah mudah suatu perubahan itu..Doaku sepanjang waktu .. moga Allah berikan ku kekuatan untuk kulaksanakan segala perancanganku .. beri ku kesabaran.. ketabahan .. Kata2 semangatku awal tahun 2012 ini ialah PLAN


                                        'If you fail to PLAN ....  You PLAN to fail'
                                                   

sempat lagi tak ..wish u all my friends, my family ..all of u out there.. Happy New Year 2012...

No comments:

Post a Comment