Thursday, January 1, 2015

Tahun baru 2015



Tahun 2015 yg baru tiba..


Apa azamku..terlintas di benakku..sesungguhnya org yg berjaya adalah org yg hari ini lebih baik dari semalam..lalu apakah yg kulakukan hari ini yang lbh baik dari semalam? Terlalu byk di fikiranku ini sebenarnya ttg apa yg ingin kulakukan namun kerana terlalu byk akhirnya tiada satu pun yg kubuat utk kukatakn lbh baik dari smlm.. Arrghh


Letih melayan kerenah fikiran yg slalu suka berfikir..penuh ruang mindaku ini dgn buah fikiran..hingga kurasakan klu dibentang barangkali muntah darah dek krn byknya.. Bergema segenap ruang kata2ku penuh motivasi dan semangat sehingga suamiku melopong kehairanan bagai tiada noktah istrinya hari ini penuh dengan refleksi diri. Tapi fikirku apa gunanya klu sekadar berfikir tiada pula yg mmberi manfaat pd sesiapa hatta diriku sndiri..


Mataku tertancap pd rak buku di kamarku.. Terlihat nota kursus yg pernah kuhadiri dua thn lps...bagaimana aku lupa..aku tlh diajar mengurus masa.. telah diajar bagaimana mengenal pentingnya suatu tugas.. yg mana perlu didahulukan dan sebagainya.. nafas kutarik lega..Aku senyum sendiri..


Nah! ini dia azamku tahun 2015.. Untuk melakukan yg terbaik.. Lebih baik dari semalam.. Akan kugariskan satu2 keutamaan dlm diari hidupku.. sebagai hamba Allah..kasih dan cintaNya akan kukejar.. Suruhan dan laranganNya akan aku dalami moga aku di jalan yang benar.. tak lupa sebagai umat nabi Muhammad..sebagai istri pd suami tercinta..ibu pada tiga mutiara hati..saudara pada 7 kekanda adinda yang hebat.. sahabat..jiran.. muslimin muslimat, masyarakat, kerjaya dan segalanya..



                          2015 moga sempurna harimu kulalui pastinya dgn redha Illahi






Sesungguhnya orang yang paling berjaya ialah orang yang hari ini lebih baik daripada semalam dan orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk daripada semalam, manakala orang yang terpedaya adalah orang yang hari ini sama dengan hari semalam - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

No comments:

Post a Comment